Tervetuloa kevään 2025 esihenkilövalmennukseen!
Valmennus koostuu
kolmesta vuorovaikutteisesta Zoom-webinaarina toteutettavasta osasta,
ennakko- ja välitehtävistä ja
oman sparrausparin kanssa ajatustenvaihdosta valmennusten välillä.
Webinaareista jää tallenne, jos et pääse juuri sovittuna ajankohtana linjoille. Saat kuitenkin varmasti enemmän irti, jos pääset livewebinaariin mukaan keskustelemaan. Webinaarit sisältävät valmentajan alustusta, käytännön työkaluja ja yhteistä keskustelua virtuaalityötiloissa sekä parikeskusteluita.
Mukaan tarvitset vain avoimen mielen, halun kasvaa esihenkilönä ja toimivan yhteyden häiriöttömässä paikassa, jossa voit aidosti keskittyä.
Olet sitten kokenut konkari tai tuore esihenkilö, tässä valmennuksessa saat vietyä valmentavan
johtamisen työkalut omaan arkeesi innostavalla tavalla. Koska johtaminen on paljon myös
etäjohtamista, on hallittavana monien muiden asioiden lisäksi ihmisten motivointi monipaikkaisessa työssä, aito läsnäoleva kohtaaminen sekä haastavienkin tilanteiden hoitaminen etänä.
Valmennuskerrat
Merkitse kalenteriisi valmennuskerrat jo nyt.
To 23.1. klo 17.00 - 19.30
To 6.2. klo 17.00 - 19.30
To 27.2. klo 17.00 - 19.30
Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu mukaan viimeistään 16.1.205. Mukaan mahtuu 50 ensimmäiseksi
ilmoittautunutta.
Osa 1: Valmentava johtaja käytännössä
Mitä valmentava johtaminen on käytännön tasolla? Millainen on oma johtamistyylisi?
Olet sitten kokenut konkari tai tuore esihenkilö, tässä valmennuksessa saat vietyä valmentavan
johtamisen työkalut omaan arkeesi innostavalla tavalla. Johtaminen on enimmäkseen
monipaikkaisen työn johtamista, jossa hallittavana on asioiden lisäksi organisaation muutostilanne, ihmisten motivointi, kohtaaminen sekä haastavienkin tilanteiden hoitaminen etänä. Myös oman asiantuntijaroolin ja johtamisroolin yhdistäminen voi olla haastavaa ajankäytönkin näkökulmasta. Tässä webinaarissa saat käytännön työkaluja tähän kaikkeen!
Teemat:
Mitä on valmentava johtaminen?
Mikä on johtamisidentiteettisi?
Mitkä ovat valmentavat roolit, vastuut ja tehtävät?
Miten johdat etänä innostavasti ja osallistavasti?
Miten johdat muutostilanteessa valmentavasti?
Miten luovin asiantuntijuuden ja johtajuuden välillä?
Mitkä ovat vahvuuksiani johtajana – ja missä minun tulee kehittyä?
Mistä saan itse sparrausta ja tukea haastaviin tilanteisiin johtajana?
Osa 2: Aito kohtaaminen ja kommunikointi haastavissa tilanteissa
Haluatko erittäin käytännönläheisiä työkaluja arjen vuorovaikutustilanteisiin?
Haluatko tietää, miten säilytät hyvän yhteistyön haastavissa tilanteissa?
Haluatko olla se, jonka kanssa ihmiset tulevat aidosti kuulluksi ja nähdyksi?
Tässä valmennuksessa saat NVC:hen (Nonviolent communication) pohjautuvia käytännön
työkaluja, joilla kehität itseäsi valmentavana johtajana siten, että selviydyt haastavista
vuorovaikutustilanteista kunnialla maaliin niin töissä kuin työn ulkopuolella.
Teemat:
• Johtajan vuorovaikutustaidot haltuun: ratkaisukeskeiset ja NVC:n perusperiaatteet
käytännössä
• Oma viestintätyyli eri tilanteissa – vahvuudet ja kehityskohdat
• Toimintamalleja haastaviin kohtaamisiin erilaisten ihmisten kanssa
• Positiivisen vireen rakentaminen työyhteisössä
• Kiitoksen, kehun ja kannustuksen voima toiminnan ohjaamisessa
• Korjaavan palautteen anto ja vastaanotto
Osa 3: Hyvinvoinnin johtaminen ja viisas prioriointi
”Mistä tiedän, etteivät tiimiläiseni tee liikaa töitä?”
”Miten varmistan, että oikeat työt tulevat tehtyä ja että työkuorma jakautuu tasaisesti?”
”Miten tuen tiimiä ja seuraan työntekijöiden stressin määrää etänä?”
Projektiorganisaatiossa ajankäytön organisointi, priorisointitaidot ja keskittymiskyvyn
vahvistaminen tuovat parhaat tulokset. Se näyttäisi kuitenkin olevan yksi haastavimmista taidoista esihenkilöille ja asiantuntijoille, etenkin muutostilanteissa.
Tavoitteemme tässä webinaarissa on auttaa ymmärtämään, tunnistamaan ja vähentämään omaa
stressiä sekä tukemaan muita stressinhallinnassa ja työhyvinvoinnin johtamisessa.
Saat myös työkaluja parempaan ajankäyttöön, töiden organisointiin ja työssä jaksamiseen itselle ja muille. Jokainen tekee itselleen ajankäytön tavoitteen ja hyvinvointisuunnitelman, joka laitetaan
käytäntöön oman sparrausparin kanssa työn arjessa.
Teemat:
1. Stressistä toipumisen kulmakivet
2. Oman stressin tunnistaminen ja oireet
3. Stressin hallintakeinot arjessa: Viiden askeleen ohjelma
4. Muiden hyvinvoinnin johtamisen työkaluja
5. Urajohtamisen tärkeimmät tärpit
6. Työkaluja tehokkaaseen ajankäyttöön
7. Suunnitelma hyvinvoivaan loppuvuoteen
Valmentaja - Riikka Pajunen
KM, Ratkaisukeskeinen valmentaja (johtaminen ja työyhteisöt)
Rakentavan vuorovaikutuksen ohjaaja (RVO)
Urahyvinvointivalmentaja
NLP valmentaja, Onnellisen työelämän rakentaja, Montevista Oy
”Onnellinen työelämä rakennetaan yhdessä.”
Missioni on nähdä jokainen suomalainen tyytyväisenä ja motivoituneena omassa työssään. Jotta
siihen päästään, on intohimonani tukea esihenkilöitä johtamaan valmentavalla tyylillä ja jokaista
suomalaista hyödyntämään vahvuutensa ja intohimonsa. Vastuu omasta kehittymisestä, omasta
hyvinvoinnista sekä rakentava vuorovaikutus on kivijalkana valmennuksissani.
Valmennukseni tunnetaan käytännöllisistä työkaluista, mukaansatempaavasta ilmapiiristä ja
kannustavasta ratkaisukeskeisestä otteesta. Minulla on 20 vuoden kokemus valmentamisen, HR:n ja rekrytoinnin saralta kansainvälisistä yrityksistä. Teen johtamis- ja työyhteisövalmennuksia, uudelleensijoittumisvalmennuksia, coachingia ja tuotan
ura- ja muita valmennuspalveluita niin verkossa, videoina kuin livenä. www.montevista.fi ja www.riikkapajunen.fi